SFO

Åpningstider på SFO dette skoleåret er:

mandag: skoleslutt - 16.30

tirsdag: skoleslutt - 16.30

onsdag: skoleslutt - 16.30

torsdag: skoleslutt - 16.30

fredag: skoleslutt - 16.30

Alle elever på 1-4 trinn kan søke om plass i SFO. Ved behov kan elever fra 5-7. trinn også søke om plass.

Hvis dine barn har behov for andre tidspunkt enn de som er oppgitt i åpningstidene, ta gjerne kontakt, så kan vi snakkes om hvordan vi kan løste det. Vi er fleksible.

Tiden på SFO er elevenes fritid! Vi legger opp til ulik lek og fritidsaktiviteter tilpasset barnas behov og ønsker. Vi har et rikt utvalg av leker og spill! Masse Lego, Barbie-hus, en kiste full av BRIO-tog, bøker og Donald-blader er noe av det elevene kan boltre seg i på SFO.

Noen av de faste aktivitetene vi har er:

• Bamseuke - barna får ta med seg egne bamser som vi reparerer og bandasjerer
  • Juleverksted - barna får bake julekaker og lage julepynt
  • Julebord - barna blir servert pinnekjøtt og alt som hører til en god julemiddag, med påfølgende dessert. Kontaktlærer Lars Martin spiller julesanger til oss - gitar, munnspill, bass og fiolin.
  • Karneval - elevrådet bidrar sammen med de voksne på SFO for å lage et supert karneval! Pinjata, limbo, diverse leker, pizzasnurrer og muffins.
  • Påske - Hobbyaktiviteter og jakten på påskeegget
  • Vår - vi sår og fyller vinduskarmene med argurker og diverse blomster
  • Sommerfest - På slutten av hvert år har vi en fest på uteområdet Ole Mathias plassen. Elevrådet bidrar på ulike måter. Vi har rebus, går på stylter, ansiktsmaling, sangleker. Hamburger og is står på menyen denne dagen!

På tirsdager får barna et sunt og godt måltid. Den siste tirsdagen i måneden feires bursdagene som har vært i måneden som har gått, da får bursdagsbarnet velge mellom pølse i brød og grove vafler.